onsdag 17. mars 2010

et lite notat. dette er noe jeg skrev mens du fortsatt var hos meg. et øyblikk fyllt med ubeskrivelig lykke for å ha deg, kunne føle deg og bare være med deg. 

"thomas dybdahls "one day you'll dance for me, new york city" summer lavt fra spilleren. det blåser inn av vinduet og det blafrer i stearinlysene. utenfor regner det - store, tunge regndråper som klasker mot taket og vinduet. tankene for fritt spillerom. mye går gjennom hodet på en gang - gamle dikt, fuktig regn, varme kyss,, et glass lunken lettmelk, en reise for lenge siden, utskrevet notatblokk full av selvskrevne dikt eller en lapp fra en jeg elsker det står "jeg elsker deg" på, en vakker sang, et polaroid fra da foreldrene mine var unge. spilleren skifter sang. "A love story".

jeg lever i kveld."

du ga meg mye, men tok mer.

2 kommentarer:

  1. jeg syns dette er så vakkert, og så sørgelig.
    ...eller en lapp fra en jeg elsker det står "jeg elsker deg" på,

    SvarSlett
  2. du er vakker, og jeg elsker å lese det du skriver.

    SvarSlett