søndag 14. mars 2010

mørket oppsluker meg. hender fra mørket griper fatt i meg, vrenger meg, prøver å tvinge den siste livsgnisten ut av meg. det er ingenting igjen å stjele fra meg. ingenting. på innsiden er jeg helt tom, svart som natten. stormen har stilnet, alt er ødelagt. det var ingenting jeg kunne gjøre. likevel faller det alt på meg. det var min skyld. du får det til å virke sånn. og du sa jeg var manipulerende.

om natten går det ikke å sove. den eneste tiden jeg får for meg selv, vil jeg ikke sove bort. jeg klarer ikke. det gjør for vondt på innsiden. jeg vil bare tenke. sitte her, i vinduet mitt og puste ut grå røyk, mens den bitende kulden river i meg. men jeg merker det ikke lenger.

ingenting gjør vondt lenger.

natten er vakker. vi har noe til felles, du og jeg. natten - mørket, ensomheten, stillheten.
etter at dagen har gått, når alle menneskene forufter fra gatene.


gleden for å være alene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar